Sayfalar

10 Eylül 2010 Cuma

evde ne varsa lazanya

bu aralar evde bulduklarimla yetinir hale geldim:)cunku cogu seyi kullanip hep yarim birakmisim...oylece duruyorlardi..bende ne yapsam diye dusunurken bu nefis lazanya ortaya cikti...ben genelde lazanyayi bugune dek hep kiymali yaptim...o yuzden bu benim sebzeler ile yaptigim ilk lazanyamdi...tadi benim icin surpriz oldu....sonuc itibari ile mennun kaldigim ve buyuk bir keyif ile yedigimiz bir lazanya oldu..yedigimiz diyorum..cunku eger tadi iyi olmasaydi esim kesinlikle yemezdi...o yuzden boyle acemice kesifler yaparken onun begenisi onemli oluyor haliyle....lafi fazla uzatmadan tarife gelirsek...haliyle elimin altinda ne varsa onu kullandim..o yuzden olculer pek tutmaz birbirini..herkes kendine gore ayarlayabilir olclerini...

malzemeler..
3 adet biber
2 orta boy sogan
yarim pkt buzluk ispanagi(siz tazesinide kullanabilirsiniz)tuz ,karabiber
1 su bardagi bezelye
sosu icin  :2 bardak sut
2 yemek kasigi un,tuz
ve lazanya yapraklari

sogani ve biberi yemeklik dogradim..once soganlari hafif kavurup biberleride ilave edip ikisini beraber bir guzel kavurdum.ispanak ve bezelyeler zaten haslanmis olduklari icin ilave edip bir 5 dk.daha pisirip tuzunu karabiberini ayarladim.
geriside basit zaten..en alta lazanya yapraklari,ustune ispanakli harc,sonra tekrar lazanya yapraklari harc seklinde ic karisim bitene dek dosuyoruz...en son 2 bardak sut ile hazirladigimiz boza kivamindaki sosu pisirip en ustune dokup 200 de 45-50dk pisirdim.(ben lazanya yapraklarini haslamadan yapiyorum..haslanarak yapilan lazanyada pisme suresi  daha kisa olur)
afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder