Sayfalar

26 Aralık 2010 Pazar

FESLEGENLI-YESIL SOGANLI PATATES KAVURMA

merhaba,normalde pates kavurma pure yapilip oyle kavrulur.ama ben kendimce ,patates kavurmaya,bir yorum kattim.genelde tavuk ya da et yemekleri yaparken,yanina garnitur olsun diye,boyle yapmaya kara vermistim.ozellikle yesil sogan ve cok az feslegen ilave edilirse daha bir lezzetli oluyor.ama ben bu tarifimde yesil sogan ve feslegenim olmadigi icin kullanmadim.ama sade de cok lezzetli oluyor.tabi feslegen ve yesil soganli benim kendimce uydurdugum bir tarif.ben boyle daha lezzetli buluyorum.ustunede iri cekilmis karabiber serptiniz mi .....
malzemeler:
2-3 adet orta boy patates
1 adet kuru sogan
1-2 adet yesil sogan
12 dal feslegen
tuz,karabiber,kirmizi biber
cok az salca,sivi yag

ben genelde,hep patetesin kabuklarini soyup,yapmak sitedigim yemege gore dograyip,su ilave edip oyle hasliyorum,boylelikle cabuk haslandiklari icin,cabucak kullanabilme imkaniniz oluyor.
tarife gelirsek

1.pateslerin kabuklarini soyup ,ince halka dilimler halinde kesip,su ve  1 cay kasigi tuz ilave edip hafif diri kivamda hasladim.

2.tavaya yag koyup,1 sogani yemeklik dogradim.soganlarin hafif rengi donunce  haslanmis ve suzulmus pataesleri ilave edip,ezmeden kavurmaya devam ettim.

3.kavrulan pateslerin tuz ve karabiberini ayarladiktan sonra cok az salca ilave edip,bir 5.dk daha kavurup altini kapattim
4.en son yesil soganlari ve feslegeni dograyip ilave ettim.
5.patetes kavurmamiz yenmeye hazirdir.afiyet olsun

7 yorum:

  1. Ellerinize sağlık fesleğen çok yakışıyor salatalara.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık nasıl da güzel gözüküyor,vanım çekti bu saatte :)
    Çok severim patates kavurmayı,etle eşdeğerdir benim gözümde,ama yeşil soğanlı denememiştim..
    Denicem inşallah..:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Patatesi her türlü severim hele böyle nefis salatası olursa bayılırım.. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. ellerine, emegine saglik cok lezziz görünüyor..sicacik sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. hepinize cok teskkur ediyorum...sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Yeni yilin kutlu olsun ugur perisi,sevgiler sana...

    YanıtlaSil
  7. tesekkur ediyorum..iyi seneler..umarim cok guzel bir yil olur..

    YanıtlaSil