Sayfalar

13 Kasım 2012 Salı

SADE SONBAHAR KURABIYESI VE KENDIM ÖGÜTTÜGÜM PUDRA SEKERI :)

Merhaba,yaklasan yeni yil ve icinde bulundugumuz soguk aylarin da etkisiyle,insan cayin yanina sole ev yapimi minik atistirmaliklar istiyor.ister kendinizi simartin ,isterseniz misafirlerinizi :) size kalmis.ama piserken ortaliga yayilan koku bir harika

ben asagi yukari su kadar malzeme kullandim:

125 g tereyagi(oda sicakliginda)1 cimdik tuz
1 yumurta
3-4 yemek kasigi pudra sekeri yada normal toz seker
aldigi kadar un




tereyagini iyice elimle ezdikten sonra ,tuz seker ve yumurtayi ekleyip iyice karismasini sagladim,sonra yavas yavas unu ekleyip elime yapismayan duzgun bir hamur olana kadar yogurdum.1 saat buzolabinda beklettikten sonra acip,sekil verip firinladimve uzeri pempelesene dek pisirdim.pistikten sonra kurabiyeler soguduktan sonra tepsiden alinmali yoksa kirilip sekil bozuklugu oluyor :)





Bu arada kuarabiylerin uzerindeki pudra sekerinin normalden biraz fazla taneli gorunmesi dikkatinizi cekmis olabilir :)) onun hikayesi soyleki,evde pudra sekeri olmayinca ,ben de kendim yapmaya karar verdim.2 kasik toz sekeri havana koyup ogutmeye calistim,sonus idare edebiyecek kadar iyi.aslinda zamanim yoktu o yuzden cok fazla basinda durup iyice ogutemedim o yuzden istedigim gibi ince olmadi ama bu da isimi gordu ... :))




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder