Sayfalar

18 Ağustos 2010 Çarşamba

domates corbasi

burada havalar yavas yavas sogumaya basladi...nerdeyse hergun yagmur yyagiyor..haliyle hava serin olunca..insanda bir corba icme istegi doguyor...havalarin sogumasiyla beraber corba ozlemimizide gidermis olduk
tarife gelirsek;
2 yemek kasigi bulgur
2 yemek kasigi basmati pirinc
domatesin adetlerini  yazamiyacagim cunlu cok kucuk domateslerdi haliyle icinden yumusaklarini sectim...arik siz duruma gore ayarlayabilirsiniz..ama soyle solemem gerekirse...domateleri mikserde oguttugumde yaklasik iki su bardagi kadar cikmisti...
bulgur ve pirinciiki su bardagi sada hasladim,haslanan karisima pure domateslerimi ekleyip bir tasim kaynattim...diger yanda kucuk bir kapta bir kasik margarine bir kasik siviyag ekleyip,karabiber, nane, bir dis sarmisak ekleyip kizdirgim ve kaynayan corbaya bu sosu doktum tuzunuda ilave edip bir 5 dakika daha kaynatip.ocagin altini kapatiyoruz..bu arada lezzetini dahada arttirmak icin tavuk suyu,ya da tavuk bulyonda kullanabilirsiniz...dati daha da lezzetli olu

sahsen en son alip denemek istedigim hazir domates corbasindan sonra ,bir daha domates corbasi imem diye dusunuyorum..cunku tadi berbatti...ama bu corbayi gonul rahatligi ve buyuk bir keyifle iciorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder