Sayfalar

12 Ekim 2010 Salı

KREMA SOSLU ELMALI TART

Aslinda bu tarifi yemek kitabinda gorup yapmaya karar verdim.Ama anlatilis tarzi ve yapim asamalari o kadar karmasiktiki,birde verilen olculeri.kafam karisti anlayacaginiz.ben de elimde bulunan 150 grlik tereyagi uzerinden bir hamur yogurmaya calistim.tabi ,kendi olculerime gore yaptigim icin hamurdan iki tanelik bir tart cikardi,ama genede mutluyum kitaba bagimli kalmadan bu hamuru yogurabildigim icin.cunku bundan onceki denemelerimde pek becerememistim.:)

malzemelere gelirsek:
150 gr tereyagi
1 su bardagi sut
1 yemek kasigi seker
1 tutam tuz
1 yumurta
 kabartma tozu.ben eklemeyi unutmusum yazinca aklima geldi,aruya gore vanilya sekeri
aldigi kadar un
5-6 adet elma
1 yemek kasigi limon suyu
biraz ceviz
1 cay bardagi krema
tarcin
ben ilk once sivilari karistirdim,bir yumurta ,sut,tuz seker ve kabartama tozunu karistirip,oda sicakliginda eritilmis margerine ilave ederek iyice birbirine yedirdim daha sonra azar azar unu ilave ederek,ele yapismayan bir hamur elde ettim,yogrulan hamur bir 45 dk mayalanmaya birakililir.
hamur mayalana dursun.diger yanda elmalarin kabuklarini soyup dilim dilim dograyip tavaya aldim,uzerine 3 yemek kasigi seker,ceviz 2 yemek kasigi su ile hafif yumusayana dek pisirdim.mayalanan hamurdan yeterli  buyuklukte parca alip tart kabima uyacak sekilde biraz un yardimiyla actim yaglanmis kaba yayip,taban kismina catalla delikler actim,ve sogumus elmali karisimi tart hamuruna yayip onceden isitilmis 200 derecelik firinda 2o dk pisirdim.
kremali sosu  arzuya kalmis,isterseniz olmayabilirde.bunun icin 1 cay bardagi kremaya,bir yemek kasigi seker ve 1 tatli kasigi tarcin ilave edip pismis tartin uzerine dokulur ve bir on dakika daha pismesi icin firina tekrar surulur.
on dk sonra tartimiz yenmeye hazirdir..afiyet olsun:)

4 yorum:

  1. Merhaba canım :)
    Müthiş bir tart sevdası var bende.Enfes görünüyor,ellerine,gönlüne sağlık.
    Sevgi ve selamlarımla

    YanıtlaSil
  2. selam ve sevgiler arkadaşım.bloğun pek bi cici maşallah.tarta bayılırım ama çok az yaparım mutfağımda.sana imrendim şimdi.sevgiler.ellerine sağlık.daha sık görüşürüz inşallah...

    YanıtlaSil
  3. merhaba canim..cok tesekkur ediyorummm...insallah deneyip mennun kalacagin bir tarif olsur...kendi adima iyi bir tarifti....insallah neden olasin..sevgiler...

    YanıtlaSil