Sayfalar

16 Ekim 2010 Cumartesi

EV YAPIMI VANILYALI SEKER

merhabalar,ev yapimi vanilya sekerde mi? varmis? dedim bu tarifi bulunca.Aslinda  pek de imkansiz bisey degil hani..ama insan yeni kesiflere cikinca bir an sasirabiliyor..bu tarifi bir alman sitesinde bulmustum.ve ilk firsatta denemk icin vanilya cubuklarini alinca hemencecik yaptim.
olculeri tamamen kendime ozgu yaptim...cunku diger baska yerlerde okudugum kadariyla azaldikca eklemeler yapilabiliyormus.vanilya cubuklarini isterseniz bir sure sonra cikarabilir veya icinde birakabilirsiniz.benim ilk denemem oldugu icin,bakalim deneye yanila dogrusunu bulacagim.:)ama eminim ki sonuc iyi olacaktir.
zaten takmis durumdayim su aralar ev yapimi seylere...diger  sefere limonlu sekeri de denemeyi dusunuyorum..oyle ki,kek yapmak isteginimde  hemen elimin altinda bulunabilecek bisey daha yapmis olamk guzel olacak...onunda nasil olacagini bir dahaki sefere yapip paylasmak istiyorum......:)



bu seker yapmak icin oncelikle taze vailya cubuklarina ihtiyacimiz var..ben iki tane kullandim.
bunun icin vanilya cubuklalrinin icindeki ana vanilya ozune ihtiyacimiz var...
vanilyayi enlemesine keskin bir bicakla kesip.bicagin ucuyla vanilya ozunu siyirmamiz lazim.
ben 3 su badagi seker e iki vanilyanin ozunu koyup.iyice sekere karismasini sagladim...tabi vanilya cubuklarini da atmiyoruz ki...seker li karisimin icine koyup..iyice kokusunu ve ozunu vermesini sagliyoruz...tahminen 15-20 gun beklemesinde fayda var..ondan sonra gonul rahatligiyla kullanilabilir.....

4 yorum:

  1. canım çok merak ettim ben de deneyeceğim.sevgiler.tabiki ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. merhaba..tesekkurler..tabi dene,umarim mennun kalirsin..sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Vanilyali sekeri sadece keklerde mi kullanabiliriz? bende Lezzet dergisinde görmüstüm,iyi fikir,,simdiden Hayirli Bayramlar dilerim...

    YanıtlaSil
  4. merhaba,aslinda normalde,hazir vanilyayi nerelerde kullaniyorsak,bu da aynisi:)aradaki fark ev yapimi olmasi...sevgiler...

    YanıtlaSil