Sayfalar

6 Aralık 2010 Pazartesi

BROKOLILI PATATES GRATEN

malzemeler:
2-3 adet orta boy patates
1 tane brokoli
sosu icin:
2 su bardagi sut
2 yemek kasigi un
muskat ,tuz,karabiber
uzeri icin kasar peyniri rendesi

patatesleri soyup kup kup dograyip hafif diri sekilde hasladim.ayni sekilde bokoliyide cicek kisimlarindan ayirip  cok az hasladim.haslanan patates ve brokoliyi borcama koyup,sut,un muskat ve cok az tuz ilave ettigim sosu kivam alana kadar pisirdim ve sebzelerin uzerine dokup ,kasarida serpip 200 derecede ustu kizarana dek pisirdim...
aslinda bu tarif hollendez sos denilen sos ile yapilirsa tadi cok guzel oluyor..o sosun harika bir aromasi oldugu gibi brokoliyede cok yakistigini ve lezzetini tamamladigini dusunuyorum..bir ara bu sosla yapip oylede payalasagim..sevgiler...

4 yorum:

  1. Brokoliyi evde kızımla ben çok severiz..genellikle Brocoligraten sos ile hazırlarım ..ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. merhaba..hosgeldiniz...evet brokolisos ile de hazirlanabili..ama ben hazir soslari pek sevmiyorum..benim brololi gratene yakistirdigim en iyi soz hollndez sos..onunlada denemenizi tavsiye ederim..ben sahsen cok daha lezzetli oldugunu dusunuyorum..tesekkurler..sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık çok nefis bir yemek olmuş..
    Brokoliyi yoğurtlayarak tüketiyorum çokçası,bu şekilde de çok leziz görünüyor..
    Denemek lazım..
    Ellerine sağlık..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. merhaba..hosgeldin,zeliha...gayet tabi brokoli basli basina bir yemek aslinda..ben cogu zaman yemeklerin yanina garnitur olarak hazirliyorum.guzel yorumun icin cok sagol..sevgiler...

    YanıtlaSil