Sayfalar

2 Aralık 2010 Perşembe

KEREVIZLI SEBZE CORBASI

kerevizi kesfettigimden beri,buyuk bir zevkle tuketiyorum diyebilirim.oyle muhtesem ve baharatimsi bir kokusu varki anlatamam..gerci kerevizi denediyseniz bilirsiniz..ama denemediyseniz,hemen denemenizi oneririm..kesinlikle vazgecemeyeceksiniz..ben simdiye kadar hep corbalarda denedim..ama yeni tarifler mutlaka deneyecegim..
bugunku tarif..oyle uyduruk bir tarif oldu..cin lahanasinda sarma yapinca en icteki tomurcuk kismi bayagi artti ,bende hazir kereviz varken degisik bir corba deneyeyim dedim..sonuc her zamanki gibi nefisti..

ben kerevizi tun aldim...tabiki hepsini kullanmadim..kabuklarini soyup kup kup dogradim..yaklasik bir kucuk kase kadar ayirip gerisini kutulara koyup buzluga attim..cok pratik oluyor..
malzemeler;
1 kucuk kase kereviz
bir kase kadar kucuk kucuk dogranmis cin lahanasi
1 adet dogranmis  havuc 1 orta boy sogan
1 ader domates
kirmizi biber


soganlari yemeklik dograyip  az bir yagla kavurdum...malzemeleri sirasiyla ilave edip bir domatsi de  dograyip ilave ettim.cok az kirmizi biber ve tuzunu ayarlayip cok az da su ilave edip pismeye biraktim,en son altini kapatmaya yakin 1-2 dal maydonoz ve dere otunuda dograyip ilave edip bir tasimda oyle kaynattim.....sebzeler zaten cok sert olmadigi icin cabuk pisti.ayrica bu corbaya salca ilave etmedim.ben sahsen salcanin sebze corbalarinin tadini cok degistirdigini dusunuyorum.tadi gercekten cok degisiyor..yoksa banami oyle geliyor bilmiyorum..ama  ben boyle daha cok seviyorum tadini...istege gore et suyu ya da tavuk gogsu de ilave edilebilir..afiyet olsun..sevgiler..

2 yorum:

  1. sevgili arkadaşım eminim çok lezzetlidir,lakin ben pek sevemiyorum kerevizli lezzetleri.ama görüntü çok güzel... ellerine sağlık diyorum.
    sevgiler gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  2. merhaba..tabi damak meselesi..cok tesekkurler..sevgiler..

    YanıtlaSil