Sayfalar

1 Aralık 2010 Çarşamba

CIN LAHANASI SARMASI

cin lahanasi burada oldukca bol mevcut...bizim lahanamiza gore kullanimi daha kolay ve cabuk...yapraklari cok kolay ayriliyor birbirinden.yumusamasi icin 1-3 dk kaynar suda bekletmeniz yeterli oluyor..geriside klasik dolma gibi sarip pisiriyorsunuz...
lezzeti yani,lahana iste ,lahana sarmasini sevenler bu lahanayida tuketebilirler..oyle cok buyuk fark gormuyorum arada ..ben genellkile carcabuk yapraklarindan ayrildigi icin ve hic zorlamadigi icin herzaman favorim olmustur...

aslinda tarifi uzun uzun anlatmayacagim..bir orta boy cin lahanasindan 1 tencere cikiyor..en ic yapraklarini ben kullanmiyorum.cok ser oluyorlar....yapraklari sicak suya gerksinim kalmadan,kokunden keserek ayirabirsinz..
ice dogru gittkce ,cok kucuk yapraklar oluyor..tomurcuk halinde..onlar sarilmiyor cok kucuk olduklari icin...yapraklarida 1-3 dk kaynar suda bekletmeniz yeterli..yoksa eriyor...

geriside normal  dolma ici nasil oluyorsa olye sarip,pismeye birakiyorsunuz...
ben
iki su bardagi pirinc
100 gr kiyma
1 sogan
1 yemek kasigi salca
maydonoz,dereotu,tuz cok az karabiberden olusan bir ic hazirlayip sardim...tavada 1 yemek kasigi salcayi kavurup cok az sevdigim bahartlardan ekleyip su ilave ettim ve sarmaya ilave edip pismeye biraktim...pisme suresine dikkat etmedim..ama cabuk pisiyor....sevgiler..

2 yorum: