Sayfalar

20 Aralık 2010 Pazartesi

KIYMALI-BROKOLILI PATATES YEMEGI

merhaba..bugun sirada hem basit,hem lezzetli bir brokolili tarif daha paylasacagim..aslinda yaptigim cogu tarifi goz karari yapiyorum..iki kisi oldugumuz icin ancak bize yetecek kadar yapmaya calisiyorum ki,ziyan olmasin..haliyle goz karari yapinca tam olcu vermekte  zor oluyor.blog yazmaya basladigimdan beri ,olculeriyle uygulayip oyle yazmaya calisiyorum...henuz bu yolda acemi oldugum icin,beni mazur gorun..zaten birbirinden marifetli oyle hanimlar varki,olcu gerekmeden yaparlar herseyi...neyse tarife gelirsek..

3-4 adet orta boy patates
1 adet sogan
100 gr kiyma
1 aget brokoli
1 yemek kasigi salca
tuz karabiber

sagani yemeklik dograyip,cok az kavurdum ,sonra kiymayi ilave edip kavurmaya devam ettim.salcayi ekledikden sonra,yemeklik dogradigim patatesleri ilave edip,suyunu tuzunu ve karabiberini ilave ettikten sonra,yaklasik 3 su bardagi kadar su ilave edip pismeye biraktim.patatesler piserken.brokoliyi yikayip,cicek kisimlarindan ayirdim.brokoli cabuk pistigi icin ,onlar en son ilave edilecekler..patatesler pisince brokolileri ,patateslerin uzerine ilave edip hic karistirmadan,kapagini kapatip.ocagin altini kapattim.boylece yemegin buhariyla,dagilmadan guzel bir sekilde pisiyorlar.asagi yukari bir 10-15 dk yeterli olabilir.afiyet olsun..

4 yorum:

  1. Brokoliyi severim böylesini denememiştim hiç tadını merak ettim... ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. cok sagiol..denemelisin,guzel oluyor gercekten..sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. canımmmm,
    uğur perim benim.ben de bebeğime brokoli çorbası yapacaktım.azıcıkta bu yemekten yapayım bari.
    ellerine sağlık canısı.

    YanıtlaSil