Sayfalar

14 Aralık 2010 Salı

KIZARMIS EKMEK ESLIGINDE YOGURT SOSLU SALATA

merhaba,bu nefis salatayi yaptim ve bayildim tadina...tadi sanki ,pahali bir resteuranda yemek yiyormus gibi hissettirdi resmen..siz denerseniz ,size ne hissettirir bilemem..:)) ama ben tamda boyle hissediyorum..:))
bu tarif aslinda uzun zamandir,tuketemedigim ekmeklerim sayesinde olustu...bazen disarida yemege gittigimizde,genelde salatanin yanina verilen sarmisak soslu tereyagi ile kizartilmis ekmek verirler.ben de ondan esinlendim..tek varki benim ekmeklerim tost ekmegi ve ben onlari kup kup dogradim...
cok zahmetsiz kolay bir tarif...
bunun icin;
6-7 adet tost ekmegi(ben bugdayli,kepekli olanlarindan kullandim)
gobek marul
3 domates
1 salatalik...
arzuya gore yogurt sos..olmazsada olur..ama bence salatayi butunleyen en cokta  sos oluyor...benim yogurt sosu hazir olanlardan...amerkan sos diye geciyor...ama eger yok ise ,yada bulmazsaniz..yogurut,hardal,sivi yag,sarmisak(tozu)cok ince ve kucuk dogranmis sogan,tuz,cok az sirke ve damak tadiniza uyan,yada icine yakistirdiginiz bir iki baharat ilavesi ile evde kendinizde bir sos hazirlayabilirsiz...

tarif kolay zaten...salata malzemelerini dograyip yikiyoruz..tost ekmeklerini  ,sivi yag koyulmus tavada kitir bir hal alana dek kavuruyoruz...ve salata ile servis ediyoruz..afiyet olsun..sevgiler...

6 yorum:

  1. Ben de bayıldım görüntüsüne :)
    Tadının şahaneliğini tahmin ediyorum..
    Sezar salataya benzettim :)
    Yapmıştım ben de yoğut yerine sezar sos ve tavuk :)
    O şekilde de denemeni tavsiye ederim..
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. merhaba..evet canim ,bir nevi sezar salata gibi diyebiliriz...sezar salata bilirsin tavuk eti esliginde yapilir...ben sadece ekmek kullandim...aslina bakarsan ekmekler etin yoklugunu aratmadi..lezzeti tam yerindeydi...bir dahaki sefere mutlaka tavuk eti esliginde deneyecegim..sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı günler. Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok güzel, leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  4. merhaba.hosgeldiniz..tesekkur ediyorum guzel yorumunuz icin fuat bey...iyi gunler..

    YanıtlaSil
  5. OFFF çok güzel görünüyor..acıktım galiba..ellerine sağlıııkk

    YanıtlaSil
  6. tesekkur edim canimm..sevgiler..

    YanıtlaSil