Sayfalar

4 Aralık 2010 Cumartesi

NOEL BIR DIGER ADIYLA ATATURK CICEGI

merhabalar..almanya da noel cicegi diye gecen bu cicekleri,buraya gelince kesfetmistim..ozellikle almanyadaki ilk yil basinda bu  ciceklerin satildigini gorunce buyuk bir hayranlikla almistim...ozellikle kucuk boylu olmalari ve uzerine serpilen simler..ve sevimli kirmizi rengi ile gonlumde yer aldi...gercekten cok seviyorum bu cicegi..burada ozellikle noel geldigi zaman,binbir nese ile aliyorum ve en guzel yere yerlestiriyorum...bir kac arastirma sonucu ,bu cicegin bizde ataturk cicegi diye gectigini ogrendim...bu da guzel ir detay oldu benim icin..


cicek hakkinda bir kac kucuk bilgi verecek olursam..
anavatani meksika  ve orta amarikadir..koyu renkli buyuk yapraklari olup ,uzun sivri ucludur..canak yapraklari kirmizi,pembe ve beyazdir..
normal oda isisinda 15-20 derece idealdir
bakimi kolay bir bitkidir..aslinda bir oda bitkisi olan bu cicek ,gorunusunden oturu noel cicegi,bizde ise ataturk cicegi olarak bilinir.
kendine cok isik ceker.bundan dolayi aydinlik ortami sever.aydinlik ortami sevmesine ragmen ,yarigolge bir ortamdada yasayabilir..ve yazin aydinlik yai golge yerde yerde yasarken,yapraklarinin renklenmesi icin,eylulden itibaren isiga ihtiyac duyar...
suyu yapraklarinda depolar,bunun icin fazla suya gereksinim duymazve senede bir kere cicek acar...



bu kucuk minik cicekleri ben aldim...:))cok sevimliler..elimde olsa hepsini alirim..o kadar yani:))


















yandaki buyuk cicegi ise..komsum bana hediye etti sagolsun..benim icin gidip almis,hediye etti bana cok mutlu oldum...:))iste boyle...sevgiler...hersey gonlunuzce olsun...

2 yorum:

  1. merhaba ugur-perisi,
    yazdıklarınıza aynen katılıyorum,Weinachtsstern yani yılbası cicegi yeni yıl yaklasırken almanyada en cok görebilecegimiz seylerden biridir .kısın soguk ve gri günlerinde o kırmızı rengiyle, genellikle alman arkadaslarımdan hediye olarak aldıgım bu cicek beni her zaman mutlu etmistir.18 yıldan sonra istanbulda ikinci yeni senemize girmemize hemen hemen 25 gün kalmısken,sizin ve szin vesilenizle almanyadaki bütün dostlarıma hayırlı seneler diliyorum...

    YanıtlaSil
  2. merhaba hosgeldin tekrardan..evet dedigim gibi bende cok severim bu cicegi...gonulden selamlarinizin tum dostlarina erismesi dilegiyle..guzel bir sene olsun insallah...

    YanıtlaSil