Sayfalar

4 Kasım 2010 Perşembe

HINDISTAN CEVIZI RUYASI.)

merhabalar...hindistan cevizine bayiliyorum...kokusu cok hosma gidiyor...hele kendisiyle uyumlu bir tatliyla birlesince daha bir anlam kazaniyor tadi...
ama ´bu sefer kendisinin agirlikta oldugu ve benim ilk denemem oldugu icin,biraz tereddutle yaptigim bir tarif oldu..
evet genelde  yeni tarifler denerken ister istemez ikilemde kaliyorum..cunku bugun bu tarifi denerken,malzemeleri karistirdigimda ,sanki yanlis biseyler yapmisim gibi hissettim...ama devam edince dogru yolda oldugumu gordum:)
o halde denemek isteyenler olursa..iyi eglenceler
bana gore hem cok basit,hemde eglenceli bir tarif oldu....
tarife gelirsek;
2 su bardagi hindistan cevizi
1 su bardagi pudra sekeri
2 yemek kasigi dolusu tepeleme un
bir kac damla limon suyu
3 yumurtanin aki

hindistan cevizlerini uygun bir teflon tavada ,yag ilave etmeden pembe-karamel bi ton alana dek kavurallim..yalniz dikkat etmek lazim ,cunku yanma riski cok yuksek..surekli karistirarak cok fazla yakmadan,hafif rengi donene kadar kavurdum...diger yanda 3 yumurta akina 1-2 damla limon suyu ilave edip,mikserle karbeyaz olana dek cirptim..ve cirpilan yumurta aklarina ,kavrulmus hindistan cevizi,iki kasik un,1 bardak pudra sekerini ilave edip iyice karismasini sagladim(ilk basta cok kuruymus gibi gozukebilir ama karistirdikca kivami yerine gelecektir).sonra ister kasik ile ister elle form verilerek yagli kagit serilmis tepsiye dizilerek,onceden istilmis firinda,200 derecede ustu kizarana dek pismeye birakilir

2 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım,çok pratik bir rüya olmuş :)
    Sağlık ve afiyetle..

    YanıtlaSil
  2. evet oyle oldu valla,cok basit,yapimida zevkli...:)cok sagol...

    YanıtlaSil