Sayfalar

13 Kasım 2010 Cumartesi

ZENCEFILLI YESIL CAY

merhabalar,
Bu aralar ,zencefille pek bir hasir nesir olmus durumdayim,onceden aldigim poset caylardan tanidigim zencefilin,bu sefer tazesini alarak ,kendime caylar yapmaya basladim.ve ben bu cayi cok seviyorum.zencefil cayini icince rahatladigimi hissediyorum...zaten zencefilin yararlarini okuyuncada bir cok seye iyi geldigini gordum..bunlardan bazilari;

bas donmesi ve migren agrilarina iyi gelmesi
soguk alginliginda kullanilmasi
mideyi istirarak ,rahatlatma ozelligi
ve odet sokturucu ozelligi gibi pek cok faydalari var
benim tercih etme sebebim ise bu soguk kis gunlerinde harika bir alternatif olmasi..
tarifimize gelirsek;
bir parca kok zencefil
1 tatli kasigi yesil cay(poset cayda olabilir)
istege gore tatlandirmak icin bal
ve tabiki su
ben onceleri zencefili soyup,kaynar su ilave edip oyle tuketiyordum..bu sefer zencefili soyup cezveye alip,icmek istediginiz miktarda su ekleyip(ben 3 bardak su ekleyip,gerisini termosa koydum),kaynama derecesine gelene kadar ocakta isittim.sonra altini kapatip yesil cayi ekledim,biraz demlenmesini bekledikten sonra suzdum.cayimiz icmeye hazirdir...istenirse  bal ilave edilerek tuketilir.ben genelde seker kullanmadigim icin,ilave etmedim.iste bu kadar..nefis cayimiz icmeye hazirdir...afiyet olsun....

2 yorum:

  1. bayramımız mubarek,kurbanlarımız kabul olsun inşallah arkadaşım.mintiden sevgiler ve tatlı bayramlar ...

    YanıtlaSil
  2. cok sagol canim.iyi
    bayramlar..

    YanıtlaSil